2e week! mamboo - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Nynke Vries - WaarBenJij.nu 2e week! mamboo - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Nynke Vries - WaarBenJij.nu

2e week! mamboo

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke

01 April 2015 | Tanzania, Moshi

We zijn hier alweer bijna 3 weken, jeetje gaat toch wel snel!

Vorige week 5 dagen stage gelopen op de medical Ward! Het went al een beetje en ik kan het erg goed vinden met de verpleegkundigen daar. Helaas hebben ook zij whatsapp uitgevonden en aangezien ze allemaal mijn nummer wouden krijg ik nu regelmatig 'grappige' filmpjes toegestuurd, beetje jammer.. Wel ga ik of nog eens uit eten of zelf Tanzaniaans eten maken met een paar verpleegkundigen, gezellig!
Ik accepteer de werkwijze op de afdeling. Soms vind ik het wel lastig waarom het zo moet en maak vreemde, erge situaties mee, maar ik weet dat ik het toch niet kan veranderen. Er loopt ook een kat rond op de afdeling! Ja een kat.. Ik moest het ook even realiseren. Vaak zijn er rustige momenten op de afdeling, dus ben ik aan het studeren, goed bezig haha! Je leert hier creatief zijn, gebruik maken met de naterialen die je hebt. Is er geen juiste maagsonde, dan plak je er een stuk van een katheter aan vast, ideaal toch? Volgende week begin ik op de ICU chirurgie voor 4 weken, ben benieuwd!

Ons maaltijden gaan opzichte wel goed. Maandag kipkerrie zonder kip :) Dinsdag naar Moshi geweest, boodschappen en Union café pizzaa!
Woensdag ook weer eens pasta voor de verandering, haha.

Ddonderdag lunch gehad bij andere Nederlandse studenten, pannenkoeken en guacemole, beviel zeer goed. 'S middags ein-de-lijk naar het zwembad. Gaat de zon naar een half uur weg :( Stomme regenseizoen, maar alles wordt wel mooi groen. Er woont een apenkolonie rondom het zwembad haha! En het zwembad hoort bij een internationale school, dus geen local people. 'S avonds uiteen geweest. Bijna iedereen bestelde geitenvlees, ik dus niet, geiten hebben we thuis genoeg. Anderhalf uur wachten op het eten, tempo is hier erg ver te zoeken.

Vrijdag avond hadden we een BBQ van studenten als afscheid. Veeeeel te veel eten, maar super lekker! En nu wel geit gegeten, redelijk hmmm.. S' avonds zouden we mee opstap maar we moesten snel ff wat wegbrengen en ja hoor taxi was al vertrokken, baalde ik behoorlijk van. Volgende keer beter!

Zaterdag helemaal niks gedaan alleen snel naar de markt geweest om groente. Koken was goed geslaagd, pastaaa again maar was lekker.

Zondag weer een uitje gehad. 'S ochtend met en Duitse student en duitse vrijwilligster vertrokken naar Lake Chala, ligt bij de Keniaanse grens. Super mooie tocht in een comfortabele taxi(beter dan de tuktuk) Na anderhalf uur aangekomen. Eerst konden we genieten van het uitzicht, wauw wat was dat mooi! Daarna gingen we langs de rotsen naar het meer, 20min lang lopen over stijlen rotsen en trappetjes naar beneden. Er was bijna niemand, een prive-meer. Gezwommen in het helder blauwe water en wesen kajakken. Daarbij ook Kenia in geweest, zonder visum tadaaaa. De helft van het meer ligt namelijk in Kenia. We hadden het echt getroffen met het weer, 4 uren lang volop zon gehad en niet eens verbrandt!
'S avonds naar bikers place geweest met studenten, een local pub. Nou dat was het toppunt! Anderhalf uur wachten voor een broodje hamburger dat niet eens te eten was, maarja ik had honger.. Een keer en nooit weer daar dus.

Maandag om boodschappen geweest, winkelkar vol maar hopelijk de basis voor 2 weken, pasta maar ook aardappelen! We zouden dinsdag hutspot maken, jaja, Marja stroom lag er nog steeds af sinds 2 dagen. Op dit mmoment hebben we weer elektriciteit, voor hoellang het duurt.
Vanavond maar hutspot naken en een cake bakken haha! Ben zeeeeeer benieuwd...

Het weekend hebben we 5 dagen vrij ivm Pasen. Hoe het er nu voorstaat gaan we een paar nachtjes weg naar de Para Mountains voor hiking, zin in!

Hopelijk gaat het nu een beetje goed met het plaatsen van een reisverslag, mobiel is niet het meest ideale... Hihi
Volgende week hopelijk weer een verslagje!

• 02 April 2015 - 12:30

Annemieke:

Hallo Nynke,
    Het gaat goed zo te lezen. Fijn!
    En ach bij ons in Franeker heeft een hele tijd een mooie loei grote witte kat in de Lidl en AH rondgelopen.
    (Uiteindelijk heeft de AH het dierenasiel ingeschakeld, tot grote verontwaardiging van veel klanten)
    Hartelijke groet ook voor Marije,
    Annemieke